Időskép a médiában – kutatás indul

illusztracio_nagymeretu_paczaitamasA Média a Családért Alapítvány szeretné kiterjeszteni tevékenységét a kutatás területére is. Erre most adódott lehetőség a Média a Nemzedékekért-díj kapcsán, a kutatás szakmai vezetője dr. Aczél Petra egyetemi tanár, az Alapítvány kuratóriumának elnöke. Az „IDŐSKÉP A MÉDIÁBAN” című kutatás lényege:

Az idősekről való gondolkodásunkat, kapcsolatainkat, családi kultúránkat egyaránt meghatározza a média. A reklámok, a hírek, a sorozatok azt a benyomást keltik, mintha az időskor leginkább a betegség, a baj, a boldogtalanság, a gyengeség időszaka volna. Ez az ábrázolás a családkép, a társadalom, a gazdasági-kulturális fenntarthatóság miatt sem szerencsés. Ezért a Budapesti Corvinus Egyetemmel együttműködve a Média a Családért Alapítvány 2017-ben kutatást indít: IDŐSKÉP A MÉDIÁBAN címmel. Ennek célja, hogy felderítse: a hazai hírközlés milyen módon mutatja be az időseket. A kutatás lehet az egyik első lépése annak a folyamatnak, amely segíthet a káros sztereotípiák felbontásában, az időskor értékeinek, erejének, családi jelentőségének újrafelfedezésében. Ez a vizsgálat a maga nemében egyedülálló lenne, az utóbbi időben ilyen Magyarországon nem folyt. Az eredményekről a Képmásban, illetve tudományos fórumokon is tájékozódhatnak majd az érdeklődők.

Vissza