Kutas István

Az Alapítvány ugyanazokat a témákat feszegeti, amiket mi is: inspiráló példákat mutat fel, és ezzel sok embernek, családnak ad ötleteket, megoldási javaslatokat.


„Ne az olvasási rekord megdöntése legyen a fő cél!” – Interjú Kutas Istvánnal

 

Miért dönt úgy egy cég, hogy támogatja a Média a Családért Alapítvány munkáját, és milyen médiatartalmakat lát értékesnek egy kommunikációs szakember? Erről is kérdeztem Kutas Istvánt, a Telekom vállalati kommunikációs igazgatóját.

 

– Azért döntöttünk az együttműködés mellett, mert keressük az igazán fontos témákat, amelyek mentén kapcsolódni tudunk ügyfeleink és az egész társadalom életéhez. A család mindenképpen egy ilyen, számunkra is központi téma. Az utóbbi hónapokban elég nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy kommunikációnkban bemutassuk, hogyan teheti hatékonyabbá a család közös feladatainak ellátását a digitalizáció (például a házimunkák beosztását, a gyereknevelést), de vannak olyan projektjeink is, amelyek a generációk közötti együttműködést, illetve a felelős digitális szülőséget segítik. Mindemellett igyekszünk családbarát munkahelyként működni, innovatív megoldásokkal támogatjuk a rugalmas munkavégzést, illetve figyelünk arra, hogy munkatársaink a gyerekvállalás miatti tartós távollét idején is részei maradjanak a vállalat életének: tartjuk velük a kapcsolatot, képzéseket biztosítunk számukra.

 

A Média a Családért Alapítvány régóta ösztönzi az olyan tartalmak megjelenését a médiában, amelyek a családot pozitív értékként jelenítik meg. Azt gondolom, hogy ugyanazokat a témákat feszegetik, amiket mi is: inspiráló példákat mutatnak fel, és ezzel sok embernek, családnak adnak ötleteket, megoldási javaslatokat.

 

– Személyesen is kötődik a családbarát média ügyéhez?

 

– Kommunikációs területen dolgozom, ezért tudom, hogy a tartalomfogyasztókat elsősorban a rossz hírek érdeklik. Az emberek szeretnének minden helyzetre felkészülni, ezért olvasnak, néznek és hallgatnak borzalmas, elrettentő történeteket. A jó hírekre nem kattintanak annyian, így azok nem is piacképesek. Én szívesen támogatom azt, hogy az újságírók olyan anyagokon dolgozzanak, amelyek nem elsősorban az olvasási rekord megdöntése céljából születnek, hanem értéket teremtenek.

 

– A Telekom TV GO csomagok összeállításánál figyelnek arra, hogy olyan tartalmak is bekerüljenek, amelyek pozitív színben tüntetik fel a családot? Milyen lehetőségek vannak arra, hogy a szolgáltatást használó szülők kontrollálni tudják a gyerekek tévénézését? Van esetleg gyerekzár, korhatáros besorolás?

 

– Figyelünk arra, hogy a több mint egymillió ügyfelünkhöz a legszélesebb és legváltozatosabb tartalomkínálatot juttassuk el. A családosoknak külön csomagot hoztunk létre: a Szuper Családi Mozi csomagunk 157 csatornát tartalmaz, köztük olyan gyerekek által kedvelteket, mint a Nicktoons, a Minimax, a Nickelodeon, a Jimjam, a Nick Jr. és a Disney Channel. Kiemelném még a fiatalok számára indított edukációs platformunkat, a Da Vincit, és természetesen a család felnőtt és idősebb tagjai is megtalálhatják a nekik tetsző tartalmakat, akár tájékozódni, akár szórakozni szeretnének.

A TV csatornák sugárzása mellett továbbra is szolgáltatásunk része a Videotéka és a Moziklub, amelyeket mind IPTV-n, mind Telekom TV GO-n élvezhetnek a nézők. Fontos számunkra tévés ügyfeleink digitális edukációja is, amelynek legkiemelkedőbb példái az AMC cégcsoporttal közösen készített Brutális digitális sorozatunk, illetve a Da Vinci percek tanároknak című tartalmaink.

 

Figyelünk arra is, hogy kiskorú gyermek ne juthasson hozzá fejlődése szempontjából káros tartalmakhoz, így az IPTV Beállítások menüpontjában megtalálható Gyerekzár funkció kiválasztásával négyjegyű PIN-kód segítségével elzárhatók a kiválasztott csatornák, korhatáros filmek vagy a Videotéka fizetős szolgáltatásai. Emellett használjuk az európai sztenderdeknek megfelelő korhatár-besorolást, amelyet partnereinktől is elvárunk.

 

Az interjút Gergely-Baka Ildikó készítette

 

Vissza