A koronavírus miatt az iskolák Erdélyben is bezártak, emiatt a szülők, pedagógusok és gyerekek ott is halmozottan nehéz helyzetbe kerültek. Ehhez próbál kapaszkodót adni az a Facebook-csoport, amelyet egy csíki édesanya hozott létre segítőivel. A kezdeményezésről Péter Beáta írt cikket, akinek Liget.ro felületén megjelent írása a külhoni Média a Családért-díj májusi jelöltje lett.
A koronavírus miatt az iskolák Erdélyben is bezártak, emiatt a szülők, pedagógusok és gyerekek ott is halmozottan nehéz helyzetbe kerültek. Ehhez próbál kapaszkodót adni az a Facebook-csoport, amelyet egy csíki édesanya hozott létre segítőivel. A kezdeményezésről Péter Beáta írt cikket, akinek Liget.ro felületén megjelent írása a külhoni Média a Családért-díj májusi jelöltje lett.
Péter Beáta végzettsége szerint dramaturg, dolgozott is három évet a székelyudvarhelyi színháznál. Ezt követően hívták a Csíki Hírlap című napilaphoz – maga is csíki születésű –, immár 10 éve dolgozik újságíróként. A Liget.ro portálnak alapítása óta munkatársa, ugyanakkor szerkesztője az Előretolt Helyőrség című irodalmi és kulturális folyóiratnak.
Otthonoktatás kreatívan, avagy segíteni egymáson és segítséget kérni – Beáta már cikke címében összefoglalja a lényeget, azt, hogy ebben a nehéz helyzetben közösen kell támaszt adni az iskolás gyerekeket nevelő családoknak. A kérdéskört a szerző maga is közelről ismeri, hiszen van egy 11 éves kislánya. „Édesanyaként engem is foglalkoztat a téma, hiszen a járvány, illetve az annak kapcsán hozott intézkedések miatt mi is hirtelen találtuk magunkat rendkívüli helyzetben. A szülők az iskolák bezárásakor szembesültek azzal, hogy gyereküket otthon kell tanítaniuk, sokan pánikba is estek, nem tudták, hogyan tovább” – mondja Beáta. Persze minden eset más, hiszen nem ugyanabban a helyzetben van egy elsős tanuló, aki épp a betűket tanulja, illetve egy tizenkettedikes diák, aki már az érettségi kapujában áll. Megint más szituációban vagy egy városi tanuló, és az, aki olyan közösségben él, ahol az online oktatásba esélytelen bekapcsolódni. Az oktatáspolitikai intézkedések sok kérdőjelet hagytak maguk után, a pedagógusok eléggé magukra maradtak, de nem engedték el a gyerekek kezét, megoldották, hogy az osztályfőnökök, tanítók valamilyen módon kommunikálni tudjanak a gyerekekkel.
Az otthontanulást Romániában, így Erdélyben is márciusban vezették be, ebben a zűrzavarban – rögtön az első napokban – indult útjára Ferencz-Gyöngyössy Noémi Gyöngyvér Facebook-csoportja is. A csíki édesanya az otthonoktatás tapasztalatait osztotta meg szülőkkel, tanárokkal, hogy a közösségnek némi támpontot nyújtson. Gyöngyvérhez egy matematikatanár, Csizmadia Ágnes, illetve Kádár Kincső, egy kreatív játszóház vezetője is csatlakozott, csoportjukba pedig egyre több diák és tanár is belépett. Céljuk az volt, hogy ebben a mindenki számára nehéz, lelkiekben is megterhelő időszakban ötletekkel, útmutatásokkal segítsék az otthontanulást. Nem csak online, hanem offline megoldásokat is ajánlottak. Az erdélyi csoporttal egy hasonló, ám magyarországi csoport is felvette a kapcsolatot, segítségüket ők is felajánlották. Beáék szerették volna, ha a csíki édesanya kezdeményezése minél több emberhez eljut, segítségükkel minél több család élhet, emiatt döntöttek úgy, hogy portáljukon külön is bemutatják őket. A szerző a legszebbnek azt tartja, hogy a csoport nem csak olyan tanácsokat ad, ami a gyerekek szellemi vagy fizikai fejlődését segíti, hanem reményt is nyújt, megmutatja, hogy bármilyen helyzetben lehet önzetlenül segíteni, közösséget létrehozni.